باهوش ترین مردمان دنیا

باهوش ترین مردمان دنیا

 ‍ 

❇️غرور کاذب یک ملت خود باهوش پندار! و مطالب مشابه در اینترنت برایم جالب بود. اما این مقاله درباره چه بود؟ خود باهوش پنداری!  فکر میکنید باهوش ترین افراد جهان چه کسانی هستند؟ باهوش ترین مردم خاوریمانه از کدام کشور هستند؟ امروزه محققان معتقدند هوش یک موضوع اکتسابی است یعنی سیاست ورزی یک کشور باعث خواهد شد که مردم آن کشور در بلند مدت باهوش شوند. برخی کشورها مانند ژاپن سرمایه گذاری عجیبی روی سیاست پرورش نسل های زیبا، باهوش و قد بلند کرده اند!

💢باهوش_ترین_مردم کشورهای دنیا

نشریه آمریکایی فوربس، لیست باهوش ترین مردم کشورهای دنیا را منتشر کرد. براساس این لیست منتشر شده، کشور #ژاپن در صدر این فهرست قرار گرفته است

در این فهرست آسیا و اروپا حرف اول را می‌زنند و ژاپن جایگاه نخست را با رتبه ششم (26 جایزه نوبل) در نوبل، رتبه ششم در آی‌کیو و رتبه پنجم در امتحانات مدارس دارد.

✍️ژاپنی ها برنامه های مشخصی برای مردمان کشورشان دارند که آنها را تبدیل به بهترین مردمان دنیا کنند. برای مثال  ژاپنی ها با تغییر الگوی غذایی قد خود را افزایش دادند. این در حالی است که ژاپنی‌ها در دهه‌های اخیر با تحقیق، پیگیری و بهبود روش‌های تغذیه برای مردم خود توانسته‌اند میانگین قدی نسل جدید خود را ۱۲سانتی‌متر افزایش دهند و حتی موفق شده‌اند نسلی زیباتر از والدینشان به بار آورند. 

🔻 نویسندگان ایرلندی و فنلاندی ریچارد لین و تاتو ون‌هانن  ادر سال 2002 کتابی به نام IQ and the Wealth of Nations منتشر کردند و معتقد بودند که بین درآمد ملی کشورها (به صورت تولید ناخالص داخلی سرانه)، و بهرهٔ هوشی (IQ) متوسط مردم آن کشور رابطه مستقیمی قابل استنتاج است.  کتاب دیگر  با نام «هوش، ثروت و فقر ملت ها» به قلم ریچارد لین که یک کارپژوهشی است به ارتباط میانگین ضریب هوشی با پیشرفت های اقتصادی پرداخته بود. در سال 2007 ژاپن در رتبه سوم با ضریب 105 قرار داشت و در سال 2019 ژاپن در رتبه نخست جهان قرار دارد. ایران در سال 2007 در رتبه 56 با ضریب هوشی 84 قرار داشت . مردم ترکیه ( رتبه 42 با 90) بالاترین ضریب هوشی را  در خاورمیانه  و عربستان (78) کمترین  را دارند.  (اسرائیلی ها مورد بررسی قرار نگرفته است)
2019
پشتیبانی در واتساپ
  • سلام دوست من! 😊
    میتونم کمکت کنم؟
پشتیبانی در واتساپ
  • سلام دوست من! 😊
    میتونم کمکت کنم؟