اقداماتی که باید در حین وقوع سیل انجام دهیم

اقداماتی که باید در حین وقوع سیل انجام دهیم

 اقداماتی که باید در حین وقوع سیل انجام دهیم 


●برای اطلاع از وضعیت و نیز گرفتن دستورات لازم به رادیو ، تلویزیون و یا اعلام خبر از طریق بلندگوهای عمومی توجه کنید ، در صورتی که دستور تخلیه داده شد بلافاصله این کار را انجام دهید.

 

●در هنگام تخلیه منزل کیف اضطراری را بردارید(کیف اضطراری شامل :جعبه کمک های اولیه –مقداری پول نقد - مدارک مهم یا کپی آنها –مواد غذایی خشک –کنسرو –کنسرو باز کن- چاقو- طناب –رادیو با باطری اضافه - بطری آب حداقل یک لیتر برای هر نفر در روز - چراغ قوه با باطری اضافه–وسایل ویژه نوزادان،مادران ،سالمندان وبیماران–کفش-پتو–لباس فصل–و هر آن چیزی که برای فرد  خیلی عزیز است). 


●به هیچ عنوان از آب سیل برای نوشیدن یا پخت و پز استفاده نکنید . 


●در صورت اعلام مرکز بهداشت آب شبکه لوله کشی را بجوشانید یا  صرفا از آب بطری شده  استفاده نمایید. 

از  خوردن مواد غذایی آغشته به آب سیل جدا خودداری نمایید.

  

●زمانی که تشخیص دادید سیلاب در حال شکل گیری است ، خیلی سریع عمل کرده خود را نجات دهید ، شما تنها چند دقیقه برای این کار فرصت دارید . 


●از فاضلاب ها و جویبارهای به ظاهر آرام دوری نمایید ، بخاطر داشته باشید جویبارها ، کانال های فاضلاب ، تنگه ها و .... نیز می توانند به ناگهان دچار سیل شوند . 


●اگر خانه شما در محل مرتفعی است و خطر آب گرفتگی شما را تهدید نمی کند ، نیازی به خروج از منزل نیست . در غیر اینصورت مناطق کم ارتفاع را خیلی سریع ترک نموده و به مناطق مرتفع دور از رودخانه ها و نهر ها بروید .


●در صورت ترک خانه ، اشیای گران قیمت را به محل های بالاتری در منزل ببرید و درها را قفل کنید. 


●جریان آب ، برق و گاز را برای جلوگیری از آب گرفت

2019
پشتیبانی در واتساپ
  • سلام دوست من! 😊
    میتونم کمکت کنم؟
پشتیبانی در واتساپ
  • سلام دوست من! 😊
    میتونم کمکت کنم؟