مقدار نیاز آب در درختان

مقدار نیاز آب در درختان

مقدار نیاز آب در درختان 


نیاز های درخت به آبیاری در طول زمان تغییر می کنند. مقدار آب آبیاری مورد نیاز درخت میتواند تحت تأثیر چندین عامل میباشد. برای موفقیت در استقرار و مدیریت درخت ، دسترسی درخت به مقدار آب مورد نیاز مهم میباشد.


سن درخت:

درخت تازه کاشته شده چون سیستم ریشه محدودتری دارد نسبت به درخت استقرار یافته به دفعات آبیاری بیشتری نیاز دارد. 


 زمان سال:

درخت در نیمه تا اواخر تابستان به آب خیلی زیادی نیاز دارد بخصوص که دماها خیلی بالا باشند. در شرایط بهار گرم ، رطوبت ذخیره شده در ایام زمستان در خاک تخلیه میگردد.


 شرایط آب و هوا:

در سال های خشک ، رطوبت خاک در اوایل فصل مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین اوج دوره نیاز به آب درخت طولانی تر میشود. در سال های بسیار مرطوب ، ممکن است درخت تا اوایل تابستان یا به بعد به آبیاری نیاز نداشته باشد.


 شرایط خاک:

آب مورد استفاده درختان در خاک ذخیره می شود. نوع خاک ، عمق و وضعیت آن بر مقدار آبی که خاک میتواند ذخیره نماید تاثیر میگذارد. خاکهای رسی به مقدار بیشتر آب نگه میدارند و میتوانند به تعداد آبیاری کمتری نیاز داشته باشند. در حالی در خاک های شنی و سبک برعکس میباشد.


 نوع درخت :

برخی از درختان به محض استقرار یافتن به آبیاری اضافی نیاز ندارند درحالیکه گونه های دیگر بدون آبیاری در طول تابستان نمیتوانند رشد و نمو نمایند.

سرعت استفاده از آب توسط درختان به خواص آنها در استفاده از آب ، مرحله نمو و شرایط محیط بستگی دارد. شرایط اقلیم در حال تغییر ، بالا رفتن دمای محیط ، رطوبت نسبی پائین ، سرعت زیاد باد ، میزان زیاد تشعشع خورشیدی همه بر میزان مصرف آب توسط درخت تاثیر میگذارند.


2019
پشتیبانی در واتساپ
  • سلام دوست من! 😊
    میتونم کمکت کنم؟
پشتیبانی در واتساپ
  • سلام دوست من! 😊
    میتونم کمکت کنم؟