کنتور هوشمند

کنتور هوشمند

سید رسول البرزی مخترع جوان استان چهارمحال و بختیاری و دانش آموخته رشته مهندسی برق، با بهره گیری از تکنولوژی های روز، کنتور آبی را طراحی کرده که دارای قابلیت پیش پرداخت و ذخیره اطلاعات مشترکین است. 


این مخترع جوان درباره اختراع خود می گوید: 

سید رسول البرزی با اشاره به نحوه استفاده از این کنتور هوشمند می افزاید: مشترکین به صورت اینترنتی کد شارژ را از سایت شرکت آب و فاضلاب خریداری و با وارد کردن آن در کنتور، آب مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

وی اضافه می کند: با تمام شدن میزان آب خریداری شده دریچه های کنتور به صورت خودکار بسته می شود.

البرزی می گوید: در صورت عدم دسترسی به اینترنت برای خرید کد شارژ، نرم افزاری برای این کنتور پیش بینی شده است که می توان مقدار مشخصی آب را خریداری و هزینه آن را در دوره بعد پرداخت کرد.

به گفته وی؛ برای افرادی مانند سالمندان که به هر دلیلی توانایی استفاده از سیستم های نرم افزاری را ندارند، کد شارژ از طریق سیستم های آف لاین و با تماس تلفنی در اختیار مشترک قرار می گیرد.

معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال و بختیاری، صرفه جویی در مصرف آب، مدیریت و سامان دهی بخشی از آب های به حساب نیامده، حذف بدهی های میلیاردی مشترکین به ادارات آب، افزایش نقدینگی، امنیت بالا، حذف هزینه های قرائت، توزیع و وصول مطالبات، را از جمله مزایای این کنتور هوشمند در کاهش هزینه های شرکت آب و فاضلاب عنوان می کند. 

مسعود ترابیان افزود: در حال حاضر 10 دستگاه از این کنتور آب به صورت آزمایشی در سطح شهرستان شهرکرد نصب شده است.

خانم رحمتی، ساکن یکی از این منازل مسکونی درخصوص مزیت های این کنتور هوشمند گفت: پیش پرداخت بودن آن سبب کنترل در میزان مصرف شده است و همین موضوع صرفه جویی در مصرف آب را دو چندان می کند.

آقای رضوی، یکی دیگر از ساکنین این منازل مسکونی، عدم مراجعه مأمورین قرائت به درب منازل و فشار بالای آب در روزهای تعطیل را از دیگر مزایای این کنتور هوشمند بیان کرد.

به گفته ترابیان معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال و بختیاری؛ هر فردی در کشور، روزانه به طور میانگین 180 لیتر آب مصرف می کند که با نصب و راه اندازی این کنتور هوشمند، می توان این میزان مصرف را 15 تا 45 درصد کاهش داد. 

البرزی، مخترع این کنتور هوشمند آب هم می گوید: این اختراع هیچ مشابه داخلی و خارجی ندارد و برای تولید انبوه، نیازمند حمایت و تجاری سازی است.

مجتبی بنیادیان رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اهمیت تجاری سازی اختراعات گفت: اعطای کمک های مادی و معنوی و معرفی به صندوق های اعطای تسهیلات و پارک های علم و فناوری از جمله برنامه های حمایتی بنیاد نخبگان در این زمینه است. 

بدیهی است؛ حمایت مادی و معنوی از مخترعین استان علاوه بر اینکه می تواند نور امید را در دل آنها روشن تر کند، زمینه تبدیل علم به ثروت، کارآفرینی و اشتغال را هم فراهم خواهد کرد. 
2019
پشتیبانی در واتساپ
  • سلام دوست من! 😊
    میتونم کمکت کنم؟
پشتیبانی در واتساپ
  • سلام دوست من! 😊
    میتونم کمکت کنم؟