‍ 🌎 #چند_نکته_برای_حفظ_زمین


🔹این روزها خبرهای زیادی که اغلب نیز امیدوارکننده نیستند درباره تغییرات اقلیمی می‌شنویم از جمله اینکه به دلیل فعالیت‌های بشر،‌ میزان افزایش گرمای زمین به سطحی رسیده که اگر این روند رو به رشد متوقف نشود،‌ حیات در کره زمین به طور جدی به خطر می‌افتد.


🔹به گفته دانشمندان زیست محیطی در صورتیکه نتوان افزایش دمای زمین را زیر یک و نیم درجه نگه داشت، جان میلیون‌ها نفر به خطر خواهد افتاد و گونه‌های جانوری بسیاری از بین خواهند رفت و به همین دلیل است که شاهد اعتراضات گسترده محیط زیستی در سراسر دنیا هستیم.


🔹اما چه کاری از دست ما بر می‌آید؟ وقتی به نظر می‌رسد همه چیز تاثیر بدی بر وضعیت اقلیمی دارد، چطور می‌توان تغییری ایجاد کرد؟


✅همراه داشتن لیوان یا بطری آبِ خودتان


🔹 معمولا همه ما وقتی از خانه بیرون می‌رویم،‌ موبایل،‌ کلید در و کیف پول خودمان را برمی‌داریم. بعد از مدتی برداشتن بطری آب یا لیوان قهوه و چای و حتی ظرف غذا می‌تواند به یک عادت تبدیل شود.


✅توصیه ای که بیشتر افرادی که به ضرورت تغییر بزرگ در سبک زندگی برای حفظ محیط زیست معتقدند، آن را توصیه می‌کنند، "زندگی سبک، خلوت و کم کردن خریدهای غیرضروری است.


🔹بر اساس این گزارش، سبک زندگی مناسب برای حفظ محیط زیست به طور کلی بر اساس مصرف کمتر است.


🔹یکی از افرادی که این الگو را در زندگی روزمره خود بکار گرفته می‌گوید: من فقط وقتی یک دست لباس تازه می‌خرم که یکی از لباس‌هایم نیاز به جایگزین شدن داشته باشد.


✅استفاده مناسب از پوشاک


🔹توصیه بعدی لباس پوشیدن مطابق اصول حفاظت از محیط‌ زیست است. تا جایی که می‌توانید خرید نکنید. لباس‌های مورد علاقه تان را به خوبی نگهداری کنید و سعی کنید از همه آنچه که در کمد لباستان دارید استفاده کنید.


🔹از جنس‌هایی که از الیاف و مواد اولیه طبیعی استفاده کنید. مثلا به جای پلی‌استر و پلاستیک از جنس‌های نخی و پنبه‌ای استفاده کنید. پوش

2019
پشتیبانی در واتساپ
  • سلام دوست من! 😊
    میتونم کمکت کنم؟
پشتیبانی در واتساپ
  • سلام دوست من! 😊
    میتونم کمکت کنم؟