نصب و نگهداری کنتور آب

نصب و نگهداری کنتور آب

نصب بهره برداری و نگهداری کنتورهای مکانیکی

کنتور آب یکی از وسایل ابزار دقیق است که توجه به نصب و نگهداری صحیح آن موجب بهره گیری طولانی مدت و کارکرد بهینه آن خواهد شد.در این رابطه توجه به نکات زیر ضروری است:


کنتورهای مکانیکی، برخلاف ظاهری به دلیل داشتن چرخ دنده هایی که همواره میزان درگیری بین آنهاباید در حد تعریف شده ای باشند، نسبت به ضربات حساس هستند و به همین دلیل شرکت های معتبر تولیدکننده کنتور بر روی بسته بندی این محصولات علائم شکستنی را حک می کنند.

محل نصب کنتور باید به گونه ای باشد که از وارد آمدن هرگونه ضربه احتمالی مصون باشد.اکثر خرابی کنتورهای برگشتی از شبکه ناشی از نصب نادرست آنها است. آثار مصالح ساختمانی به جا مانده بر روی برخی از کنتورها بیانگر بهره برداری نادرست و عدم توجه به حساسیت این وسیله است.

دلیل عمده خرابی کنتورهای نو ناشی از ورود ذرات خارجی(نظیر گل ولای، ذرات به جامانده از محل برش لوله و غیره) به داخل کنتور است.لذا تمیز کردن لوله قبل از نصب کنتور به وسیله آب آزاد می تواند از بروز این نوع خرابی ها جلوگیری کند.

موقعیت کنتور در خط لوله بایستی به گونه ای باشد که از ورود هوا به داخل آن اجتناب شود. در صورتی که جلوگیری از ورود هوا به داخل کنتور امکانپذیر نباشد، نصب شیر اتوماتیک تخلیه هوا قبل از کنتور می تواند راهگشا باشد، بعد از نصب کنتورهای نو، هواگیری و پر کردن خط لوله و کنتور می باید با جریان آرام آب( باز کردن آهسته) صورت پذیرد. باز نمودن ناگهانی شیر آب موجب ضربه دیدن مکانیزم داخلی کنتور می شود.

2019
پشتیبانی در واتساپ
  • سلام دوست من! 😊
    میتونم کمکت کنم؟
پشتیبانی در واتساپ
  • سلام دوست من! 😊
    میتونم کمکت کنم؟